יום שבת, 25 באפריל 2009

הרופא - בפגישה הראשונה עם אבי ויוסי










באו אלי אבי ויוסי והסבירו לי על התסמינים שעלו אצלם.
ביצעתי מספר בדיקות כדי לדעת באיזו מחלה מדובר, אם בכלל. קודם כל בדקתי שזה לא סרטן הקיבה (שהוא הסרטן השני בקטלניותו) ואז עשיתי להם אנדוסקופיה, תצלום רנטגן תוך בליעת בריום, בדיקת מיץ קיבה ובדיקת דם.
לאחר הבדיקות, לא היה ספק שמדובר בכיב קיבה.
*בתמונה: ציור של כיב (מה שאני מראה בד"כ לחולים במחלה).

הבהרתי להם שכיב קיבה מתפתח כאשר קורסים מנגנוני ההגנה של דופן הקיבה שתפקידם להגן עליה מפני החומצות. הרגעתי אותם ואמרתי שכל בני האדם מייצרים חומצות קיבה אך רק אצל אחד מכל עשרה מתפתח כיב קיבה. הוספתי להסביר שהחיידק הגורם לכיב קיבה הוא חיידק ממשפחת הליקובקטר, ושהוא למעשה אחד החיידקים הבודדים המסוגל לסבול את רמת ה-PH (ערך הגבה, רמת החומציות) הנמוכה השוררת בקיבה.

המלצתי להם להימנע ממאכלים המגבירים את הכאב בזמן שישנו כיב בקיבה. יחד עם זאת היה עליהם לסלק מהתפריט חומרים כגון אלכוהול, ניקוטין וסוגים שונים של תרופות הנוטים לגרות את הכיב. אמרתי להם לשנות את תפריט האכילה שלהם לתפריט עתיר סיבים המכיל 3 ארוחות מסודרות ביום הכוללות את כל אבות המזון, ולהתחיל לעסוק בספורט.קבעתי להם טיפול בסותרי-חומצה על-מנת לטפל בתסמינים, להקל על הכאב ולזרז את ריפוי הכיב אך ביקשתי שמעתה והלאה יקבעו טיפול בנפרד. כמו כן, אנטיביוטיקה במשך כחודש עד שהחיידק יכחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה